Eindelijk: 8-8-8

08Aug08

De Chinezen hebben lang genoeg gewacht. Ze begonnen al meer dan twee jaar geleden met de Grote Countdown vanaf het Tian’anmenplein, die de dagen telde tot op vandaag. Ik was net op tijd thuis van een weekje weg om hun gigantische show in het Vogelnest live op tv te zien.
Opeens is China heel erg in het nieuws en wordt overal gegoogled naar Chinese recepten. Gisterochtend had De Pers een artikel over de ‘nieuwe’ Chinese keuken, en ‘s avonds kwam zelfs het NOS nieuws met een item over de Olympische menu’s, iets waar ik in april al een blog post over schreef.

Omdat de zoekfunctie van deze blog soms te wensen overlaat, ik nooit echt een overzicht heb gemaakt, maar ik de afgelopen jaren toch al een behoorlijke verzameling Chinese recepten op dit blog heb verzameld, geef ik hier een overzicht van recepten en verhalen over China. Wel in het engels, maar dat kan geen probleem zijn toch?

Voor wie meer wil weten over de Chinese keuken en Chinees koken, kijk ook op Flickr bij mijn laatste verzameling eetfoto’s uit China en mijn sets instructiefoto’s, hoe maak ik… Jiaozi, Chinese dumpings; Mapo tofu; chili-olie; Hagau – dimsums met garnalenvulling; hoe vouw ik een wonton; Chicken Gongbao; Bangbang chicken; Twice-cooked pork en nog heel wat andere kookinstructies. Veel plezier ermee!



No Responses Yet to “Eindelijk: 8-8-8”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

